Angelic Voice #257: Pricilia Ahn

When You Grow up – Priscilla Ahn

When you were young enough

Doing all that fun kid stuff

Did you think of what you’d be?

Marco polo in the pool

Kickball games behind the school

Playing tag and hide ‘n seek

When you grow up, what kind of boy will you be?

Oh, what will you be?

Drawing pictures with some chalk

Raindrops wash it from the walk

Summer days it never ends

Spin the bottle on the ground

Watch it turning round and round

Maybe he will be my friend

When you grow up, what kind of girl will you be?

Oh, what will you be?

Will you write a book or invent a machine?

Will you be an astronaut or will you sail the sea?

(What will I be when I grow up?) La la, la la, la la, la la

(What will I be when I grow up?) La la, la la, la la, la la la la

(What will I be when I grow up?) La la, la la, la la, la la

(What will I be when I grow up?) La la, la la, la la, la

When you grow up, what kind of person will you be?

Oh the things you’ll be happy

 

Beberapa orang pusing, tak jarang komplain, dengan selera musik saya yang…susah didefinisikan. Jangankan mereka, apalagi ngana, lha wong saya sendiri aja pusing kalau diminta definisi lagu kesukaan saya.

Priscilla Ahn, ini bukan urutan sih, #257 itu asal sebut aja. Karena memang dia bukan yang #1, atau paling aku suka banget. Levelnya baru suka aja. Ada banyak judul lagunya yang menyenangkan dibaca, aransemen dan liriknya pun unch unch menggemaskan, bikin pengen ngunyah hengpon jadul punya Mimin Lambe Turah *eh, gimana?

Balik ke topik! Priscilla Ahn, sekilas mirip sama Maudy Ayunda, ya. Kalau ngana lebih kepo lagi, lalu googling, beberapa fotonya malah mirip Raisa. Entahlah. Gabungan wajah familiar gitu lah. Tahu Priscillla Ahn waktu cari OST When Marnie Was Here-nya Studio Ghibli. Suaranya bisik-bisik lemah gemulai~enak banget kayak nyeruput kuah wedang jahe perlahan. Cesss…

Selanjutnya, yuk mari coba bandingkan suara Priscilla Ahn dengan saya~ siap?
Ah, daripada gitu, mending tunggu obrolan #BjonnicusMusic sesi selanjutnya.

Cheers,

Bjonnicus-01

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s